Zobacz, ile stacje zarabiają na gwiazdach
To prawdziwa walka o oglądalność, o wpływy z reklam i o gwiazdy. Stacja, która przegra, traci miliony złotych. Wszak wiadomo, jak oglądalność show wpływa na zyski z reklam, które są podstawą funkcjonowania stacji telewizyjnych. Pytanie, jak przyciągnąć przed ekrany rzesze widzów, spędza sen z powiek producentów.
"W każdym show jest pewna prawidłowość" - tłumaczy w rozmowie z "Faktem" medioznawca, prof. Maciej Mrozowski, którego poprosiliśmy o pomoc w przedstawieniu naszym Czytelnikom tego trudnego tematu. "Jest tzw. etap świeżości, potem dojnej krowy i na końcu zmęczenia matriału. Według fachowca ten mechanizm najlepiej rozumieją producenci "Tańca z gwiazdami" w TVN. Potrafią umiejętnie podgrzać atmosferę poprzez plotki, które dają im publikacje w mediach. - "
W poniższej tabeli przedstawiamy wyliczenia "Faktu".
Na końcu znajduje się program, który wydawał się pewnym sukcesem. W "Rankingu gwiazd" pokazywanym w Polsacie jest wszystko: znane osoby, popularny prowadzący (Borys Szyc) i dobra pora emisji. Na razie jednak ten program nie ma zadowalającej oglądalności. "Tam brakuje najważniejszego elementu: eliminacji uczestników" - tłumaczy prof. Mrozowski. "A ludzie przed telewizorami lubią się poczuć jak podczas walk gladiatorów. Słabszy musi odejść" - kończy medioznawca.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz